Artikel over het interactiemodel Zinleren (leeronderwijsproces van zorgprofessionals - geestelijk verzorgers) gebaseerd op onderzoek Betekenisvol Leven in de Buurt.
Herkomst: project 'Betekenisvol leven in de buurt'
Het artikel beschrijft hoe zorgprofessionals leren aansluiten bij zingeving van hun cliënten en hoe geestelijk verzorgers dit stimuleren. Het artikel is gebaseerd op omvangrijke data van onderzoek Betekenisvol Leven in de Buurt (BLIB) van de Kenniscentrum Zorginnovatie (Hogeschool Rotterdam) en zorgorganisatie Laurens. Het model Zinleren dat uit de analyse naar voren komt bestaat uit 8 fases en kan dienen als basis voor het ontwerpen van training en coaching door geestelijk verzorgers of docenten. Het model sluit aan bij onderwijskundige theorie. Gepubliceerd in Onderwijs en Gezondheidszorg in maart 2023.
Auteurs: dr. Susan Hupkens, dr. Marleen Goumans (Hogeschool Rotterdam)
Bekijk ook:
Wil je meer weten of heb je een opmerking?
Neem contact met ons op via: